Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie SEO

Wiele osób, które pierwszy raz słyszy termin pozycjonowanie, zastanawia się co to tak naprawdę jest. Bardzo często pozycjonowanie jest utożsamiane z pojęciem SEO. Nie do końca jest to prawdą, ACZKOLWIEK JEDNO NIE MOŻE ŻYĆ BEZ DRUGIEGO. JAK PLANOWAĆ TREŚCI W SWOICH ARTYKUŁACH? GDZIE SZUKAĆ LINKOWANIA ZEWNĘTRZNEGO? CO TO JEST OPTYMALIZAcJA STRONY WWW? O tym wszystkim w poniższym artykule.

Pozycjonowanie – to tak naprawdę zespół praktyk i działań, które mają doprowadzić do jak najlepszych wyników naszej domeny w organicznych wyszukiwaniach Google. Dlaczego podkreślam, że w organicznych? Bo pierwsze trzy miejsca pod popularnymi zapytaniami w Google zazwyczaj zajmują tzw. wyniki płatne czyli po prostu reklamy. Na pozycjonowanie składają się przede wszystkim działania SEO – czyli optymalizacja treści strony pod silniki wyszukiwania, a także tzw. link building, czyli pozyskiwanie wysokiej jakości linków ze źródeł zewnętrznych. Poniżej omawiamy szerzej wszelkie czynniki, które na 99% mają wpływ na wyniki wyszukiwania w Google. Dlaczego na 99%? Bo amerykański gigant strzeże tej tajemnicy jak oka w głowie. Niemniej, czynniki, o których będę pisał są efektem działań i doświadczenia tysięcy firm pozycjonerskich z całego świata.

Jak zoptymalizować naszą stronę www?

Przez aktualizację algorytmów wyszukiwania Google zmusiło twórców stron internetowych i profesjonalistów z branży pozycjonowania do jeszcze cięższej pracy, mającej na celu przygotowanie dobrych jakościowo treści na stronach internetowych. Najważniejsze czynniki świadczące o dobrze zoptymalizowanej stronie internetowej to:

  • wysoki czynnik szybkości ładowania strony zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach,
  • optymalizacja treści pod kątem fraz kluczowych (tytuł, nagłówki, akapity),
  • struktura witryny (czytelna nawigacja, łatwość poruszania się po zasobach strony),
  • responsywność (strona musi dobrze wyświetlać się na różnego rodzaju urządzeniach np. smartfonach).

Dla niektórych z Was, powyższe wymogi mogą wydawać się oczywiste. Niestety, surfując po internecie i oglądając kilkadziesiąt stron dziennie można rzec, że poprawna optymalizacja strony pod wyszukiwarki wcale nie jest regułą. Wielu twórców stron internetowych zapomina, że strona internetowa nie ma tylko ładnie wyglądać. Ma konwertować, a więc często przynosić zyski. W tym wypadku należy treść zoptymalizować pod kątem użytkowników – zadbać o łatwość poruszania się po stronie, ale także pod kątem robotów Google, które muszą jasno i klarownie zdefiniować profil naszej strony www i jej tematyki.

Link Building – bez niego nadal ani rusz

Link Building to od lat temat sporów pomiędzy specjalistami z branży pozycjonowania. Wielu ze specjalistów uważa, że linkowanie zewnętrzne nie jest już tak istotne jak jeszcze przed dekadą. Osobiście wysnułbym inną tezę: link building nadal jest bardzo ważny, jednak nie przyniesie pożądanych efektów bez odpowiedniej optymalizacji. Pokuszę się jednak o stwierdzenie, że nawet najlepiej zoptymalizowana strona bez linków zewnętrznych nie przebije się w wynikach wyszukiwania przez strony o gorszej jakości treści, ale z bardzo mocnym profilem linków. Inna sytuacja ma się w przypadku branż mało konkurencyjnych. W tym wypadku być może bardzo dobrze przeprowadzona optymalizacja może wystarczyć, by pojawić się w TOP3 na pożądaną przez nas frazę.

Skąd czerpać linki?

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem mówię wprost: daj sobie spokój z systemami wymiany linków i kupowaniem linków ze słabej jakości stron. Z jednej strony najnowsze informacje Google mówią o tym, że złe linki nie powinny popsuć naszej pozycji (chodzi o wyeliminowanie brudnych działań konkurencji), a po prostu jej nie polepszą. Cóż, można im wierzyć lub nie, osobiście nie ryzykowałbym linkowania do mojej strony z niewiadomego pochodzenia źródeł. W Twoim przypadku skupiłbym się na czterech działaniach:

  • linki z artykułów sponsorowanych w branżowych portalach,
  • linki z mocnych katalogów,
  • komentowanie na blogach i forach z dodaniem linka.
  • promocja treści w social mediach.

Powyższe czynniki to główne źródło pozyskiwania linków. Należy pamiętać, aby zdobywać linki z umiarem. Ich pojawianie się ma być jak najbardziej naturalne, co uniknie nieprzyjemności ze strony Google. Mówimy tu o nałożonych filtrach, a w najgorszym przypadku nawet banach. Niestety, link building i całe pozycjonowanie to proces długotrwały. Nie da się z dnia na dzień wynieść naszej nowej strony internetowej na szczyty internetu. Ważne jest zaplanowanie działań i kurczowe trzymanie się planu linkowania.

POZYCJONOWANIE NIE JEST ŁATWE

Domyślam się, że dla niektórych z Was powyższe linijki mogą sprawić mylne wrażenie, że pozycjonowanie jest procesem łatwym. Niestety nie. O ile trzymanie się powyższych zasad powinno dać nam zadowalające efekty dla mniej konkurencyjnych słów kluczowych, to niestety w przypadku branż bardzo konkurencyjnych, cay proces opiera się o nowe pomysły i ciągłe udoskonalanie strony internetowej. Niestety nie zawsze te pomysły przyniosą odpowiedni skutek. Jak już wspomniałem, Google ukrywa czynniki mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jednak z pewnych przecieków wiemy, że może być ich nawet ponad 200. Tym samym, przy konkurencyjnych frazach i podobnym linkowaniu, o sukcesie czyli wejściu do TOP3 mogą decydować naprawdę detale, na które sami w procesie planowania byśmy nie wpadli.

Wiem, że się powtarzam, ale często mierzymy się z koniecznością wytłumaczenia tego naszym Klientom: pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i ciągłym. Wiele osób prowadzących działalność nie rozumie, że nie ma obecnie możliwości określenia kiedy i na jak długo strona wskoczy na wysokie pozycje. Nawet, jeśli uda nam się szybko wprowadzić domenę na szczyt, brak kolejnych działań może spowodować szybki spadek. Każdy Klient i każda branża musi być traktowana indywidualnie. Analiza pod kątem konkurencji, fraz kluczowych i potencjału poszczególnych sektorów działalności pozwala jedynie na przygotowanie najbardziej optymalnej strategii SEO.

Usługi pozycjonowania dla firm

Bardzo wielu właścicieli firm na własną rękę realizuje zadania związane z reklamą w Internecie. Tym samym, nasze wskazówki mogą im się przydać w kreowaniu treści na swojej www. Nie ma jednak wątpliwości, że aby odnieść rzeczywiste sukcesy w wynikach wyszukiwania, najlepiej powierzyć te zadania specjalistom na co dzień działających w branży SEO. Nasza firma realizuje kompleksowo usługi związane z tworzeniem stron www, a także pozycjonowaniem. W celu uzyskania darmowej wyceny usług, zapraszamy do kontaktu.

1 myśl na “Co to jest pozycjonowanie?”

  1. Fajnie przedstawione na czym ta cała zabawa polega. Widać, ze jest to skomplikowane na dłuższa metę a już na pewno nie do zrealizowania samodzielnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *