Cechy dobrej strony internetowej

dobra strona internetowa

Wszyscy zastanawiamy się jak powinna wyglądać obecnie dobra strona internetowa. Wielu nadal wierzy, że strona zrobiona we flash’u, zawierająca mnóstwo efektów świetlno-graficznych i przypominająca animację a nie witrynę www pozwala na wyprzedzenie konkurencji. Nic bardziej mylnego, ale o tym w dalszej części wpisu.

Microsoft właśnie poinformował, że z końcem 2020 roku jego przeglądarki przestają w jakikolwiek sposób wspierać środowisko FLASH. Uwzględniając, że ich bardziej popularna konkurencja tj. Google Chrome i Mozilla Firefox już dawno ogłosiły koniec współpracy z tego typu witrynami, tym samym możemy ogłosić wszem i wobec – to koniec flashowych stron www.

Sami w ostatnich dniach mieliśmy już kilka zgłoszeń od Klientów, którzy posiadają takie strony i chce przenieść się na bardziej przyjazne platformy. Ale my nie o tym, w artykule chcemy zastanowić się jakie podstawowe cechy powinna mieć dobra strona internetowa. A więc do dzieła.

RESPONSYWNOŚĆ PRZEDE WSZYSTKIM

Już ponad 70% ruchu na stronach internetowych pochodzi z komórek lub innych urządzeń mobilnych. Dochodzi do sytuacji, w której webmasterzy rozpoczynają pracę nad stroną najpierw zwracając uwagę na jej podgląd w smartfonie, a dopiero później dostosowując pozostałe elementy do ekranów komputera. Możecie być przekonani – jeśli Wasza strona źle otwiera się na ekranach mobilnych – stracicie klientów. Nie będzie taryfy ulgowej – uwierzcie nam – to doświadczenia naszych klientów.

ESTETYKA

Najnowsze trendy w WebDesignie promują strony proste w budowie, bardzo czytelne i “czyste”. Odchodzi się od zagospodarowania każdego miejsca na stronie internetowej tekstem czy wcale niepotrzebnymi dodatkami. Jedyny wyjątek to portale typowo informacyjne, które chcą umieścić jak najwięcej treści na ekranie głównym. Niemniej także i one podlegają odświeżaniu i liftingowi. Pamiętajmy, wyróżniajmy najważniejsze informacje i słowa kluczowe. Nasze menu musi być intuicyjne i funkcjonalne. Najlepiej, jeśli w widocznym miejscu pozostawimy kontakt do naszej firmy oraz odnośniki do mediów społecznościowych.

GRAFIKI, INFOGRAFIKI, VIDEO

Niestety. Od tego nie uciekniemy. Społeczeństwo odzwyczaja się z biegiem lat od długich fragmentów tekstu, które trzeba przeczytać. Pragniemy informacji tu i teraz, przedstawionej w jak najprostszy sposób. Świetnym rozwiązaniem w tym przypadku będą infografiki. Połączenie tekstu z obrazem chyba najlepiej działa na świadomość odbiorców treści.

Przykładowa infografika

Nie inaczej jest w przypadku video. Kanał na YouTube to obecnie must have kazdej liczącej się firmy. Nie mamy pewności, czy w przyszłości video nie wyprze innych form w internecie na dobre.

Kontakt

O kontakcie w widocznym miejscu strony już wspominałem, jednak musimy mieć na względzie utworzenie również takiej podstrony.
Na niej zamieśćmy informacje o firmie, nip, regon – dla uwierzytelnienia, że nie jesteśmy tworem z kosmosu. Umieśćmy też ładny formularz kontaktowy, maile i oczywiście numery telefonów.

Wiele osób i firm próbuje tworzyć strony internetowe na własną rękę, często zapominając o tak podstawowych kwestiach jak powyżej. Ponadto, stworzenie strony to jedno, jednak jej wypozycjonowanie i reklamowanie to drugie. W większości przypadków warto zlecić zadanie specjalistom.

Jeśli są Państwo zainteresowani własną stroną www i pozycjonowaniem, serdecznie zapraszamy do KONTAKTU.

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Wojtek GórnyNorbert Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Norbert
Gość
Norbert

Zgadza się. Pozycjonowanie to inna bajka i dość trudne zadanie. Bez podstawowej wiedzy na jego temat raczej niczego sami nie zdziałamy.

Wojtek Górny
Gość

Ważne jest to by pozycjonować stronę na u mocnych blogerów a to już kosztuje i nie ma nic za darmo.